Usluga provjere primatelja plaćanja (eng. Verification of Payee - VoP)
Sukladno Uredbi (EU) 2024/886 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. ožujka 2024. o izmjeni uredaba (EU) br. 260/2012 i (EU) 2021/1230 i direktiva 98/26/EZ i (EU) 2015/2366, Banka će od 9.10.2025. godine pružati svim klijentima besplatnu uslugu provjere primatelja plaćanja za sve SEPA kreditne transfere i SEPA instant kreditne transfere u eurima.
Usluga provjere primatelja plaćanja omogućava svim klijentima Banke, kada su u ulozi platitelja i zadaju nalog za plaćanje, provjeru odgovara li uneseno ime i prezime/ naziv primatelja vlasniku računa (IBAN-a) prije slanja naloga za plaćanje na izvršenje. Uvođenje ove usluge smanjuje rizik od prijevara, sprječava pogrešno usmjerena plaćanja i smanjuje pogreške kod unosa podataka.
Postupak pružanja usluge:
Nakon što unesete nalog uključujući podatke o primatelju plaćanja (IBAN i ime i prezime/naziv primatelja) kroz sustav će biti izvršena provjera podudarnosti te ćete prethodno zadavanju naloga dobiti jedan od tri moguća povratna odgovora:
- potpuno podudaranje - ime i prezime/naziv primatelja odgovara vlasniku IBAN-a
- djelomično podudaranje - ime i prezime/naziv primatelja djelomično odgovara vlasniku IBAN-a uz informaciju o ispravnom nazivu primatelja
- bez podudaranja - ime i prezime/naziv primatelja ne odgovara vlasniku IBAN-a, odnosno provjeru primatelja nije moguće provesti
- provjeru primatelja nije moguće provesti
Ovisno o odgovoru možete:
- odustati od zadavanja naloga,
- nastaviti i nalog zadati s nazivom primatelja koji ste inicijalno unijeli,
- ili nalog zadati s nazivom primatelja dobivenim prilikom provjere primatelja plaćanja, ali to je isključivo moguće kod odgovora „djelomično podudaranje“
Važno je znati da, ako nakon dobivenih odgovora „djelomično podudaranje“ ili „bez podudaranja“ ipak zadate nalog za plaćanje s inicijalno upisanom imenom i prezimenom/nazivom primatelja, može doći do prijenosa sredstava pogrešnom primatelju.
Usluga provjere primatelja plaćanja neće se provoditi u sljedećim slučajevima:
- banka primatelja je izvan SEPA područja i nije dostupna za provjeru primatelja
- valuta plaćanja je različita od valute EUR
- ako platitelj ili osoba ovlaštena za plaćanje nije prisutna prilikom iniciranja naloga
- ako platitelj poslovni subjekt zadaje elektroničke platne naloge kanalom koji ne podržava interaktivnu komunikaciju platitelja i banke (kanal različit od redovnog Internet bankarstva, npr. mail)
- kada se platitelju omogući uvid u podatak o nazivu primatelja plaćanja - poslovnom subjektu temeljem podataka iz Jedinstvenog registra računa
Detaljne informacije dostupne su i u Sepa Newsletteru br. 17 na https://sepa.hr/novosti/.